Tennistrainer

thijsgielisHallo tennissers van LTC Rackets,

Ik heb mijzelf in het begin als eens op de site voorgesteld en sommige mensen zijn mij op de baan misschien al tegengekomen, maar ik wil graag nog wat meer over mijzelf en mijn visie op tennis vertellen.

Ik ben er van overtuigd dat tennisles voor iedereen, ongeacht leeftijd of niveau, een toegevoegde waarde heeft.  In tegenstelling tot wat veel mensen denken, hoef je niet heel je slag te veranderen ( en dus kwijt te raken) om iets bij te leren. Met kleine technische aanwijzingen, die bijvoorbeeld ook met positionering ten opzichte van de bal te maken kunnen hebben, is het vaak al mogelijk om veel vooruitgang te boeken. Ook op tactisch gebied, is er veel te halen. Alleen al door je positie in het veld, of door de keuze van een andere slagrichting, kan er een enorme verbetering optreden. Dat is dus ook wat ik in mijn lessen probeer te doen, met mensen die al jaren lang op dezelfde manier spelen.

Ik ben ook iemand die veel praat tijdens de training. Dit ten eerste omdat ik van praten houd en omdat het gezellig is, maar ook omdat ik van mening ben dat er bij elke bal die je slaat iets positiefs of negatiefs is te zeggen. Op die manier probeer ik je bewust te maken van je eigen slag, zodat je uiteindelijk zelf in staat bent om aan te geven wat er wel of niet goed is gegaan in je eigen slag.

Bij LTC Rackets wil ik proberen om de komende jaren het niveau van de club hoger te krijgen en ik hoop te zorgen dat er aanwas komt van nieuwe leden en jeugdleden.

Groeten, Thijs Gielis