LTC Rackets

LTC Rackets werd op 26 januari 1972 opgericht door Frans Ceelen, Piet de Kok en Jan van Leest. In eerste instantie tennisten de leden in de sporthal op het Mr Gielenplein. Na een paar jaar werd er verhuisd naar de huidige locatie aan de Osseweg.
We zijn begonnen met twee banen. En de kantine.... dat was een oude houten noodwoning, die gebruikt was voor de renovatie van de woningen in Berghem aan de Kapelaan Kitslaarstraat.

In 2003 zijn we geprivatiseerd. We vervingen alle gravelbanen in kunstgrasbanen. Vanaf dat moment kon het hele jaar rond getennist worden.
In mei 2005 hebben we ons nieuwe clubgebouw in gebruik genomen.  In 2009 legden we baan 7 en een minibaan voor de jeugd aan.
En in 2016 werd er een jeu-de-boulesbaan aangelegd.

Vandaag de dag heeft LTC Rackets ruim 450 leden, waarvan circa 100 jeugdleden.

Zowel voor de jeugd als voor de senioren worden er door het jaar heen, een aantal activiteiten georganiseerd.
Dit varieert van een week of 14 daags toernooi tot een ééndaags activiteit.

De trainingen worden verzorgd door Sportevents, onze tennistrainer is Thijs Gielis.

LTC Rackets is een vereniging, met zeven kunstgrasbanen. waar gezelligheid in het tennisspel, maar ook daarna erg belangrijk is.
En.... we willen natuurlijk wel winnen als we ergens aan meedoen.

Voor nog meer info neemt u contact op met de ledenadminstratie of bezoek eens ons tennispark en wellicht wordt u ook één van onze leden.

Graag tot ziens!

Voor iedere leeftijdscategorie is er volop tennisplezier.

Voor de jeugd vanaf 6 jaar tot 18 jaar:

• Training door een gediplomeerde tennisleraar.
  • Onder begeleiding husselen op vrijdag van 18.00 – 20.00 uur.
  • KNLTB-competitietennis op woensdagmiddag en zaterdag- en zondagmorgen. In het voorjaar gedurende april tot juni en bij voldoende animo eveneens in het najaar van augustus tot oktober.
  • Uitwisselingsmiddagen met andere tennisverenigingen.
  • Clubkampioenschappen gedurende 2 weken in september. Voor de jongere jeugd een middag op een miniveld.
  • Jeugdkamp.
  • Pakjesmiddag met Sinterklaas enz.

Voor de senioren

• Training door een gediplomeerde tennisleraar.
  • Thema husselavonden op vrijdag.
  • KNLTB-competitietennis op vrijdagavond, of zaterdag- of op zondagmiddag. In het voorjaar gedurende april tot juni en in de wintermaanden gedurende november tot januari. Bij voldoende animo eveneens in het najaar van augustus tot oktober.
  • Open toernooien in het begin van het jaar, in het voorjaar en in de zomer, waarbij je gedurende 1 of 2 weken je krachten kunt meten met leden van onze club of andere verenigingen. Dit in verschillende spelvormen (enkel, dubbel of gemengd) op je eigen niveau.
  • Clubkampioenschappen gedurende 2 weken in september.
  • Interne wintercompetitie gedurende een 14-tal weken in de wintermaanden, waarbij je als team (dubbel of gemengd) een 12-tal wedstrijden speelt tegen andere teams van onze vereniging.
  • Spektakel-event: je speelt op zes dinsdagavonden husselwedstrijden tegen leden van de vereniging. Zeer interessant en leuk voor  diegenen die geen competitie spelen.
  • Diverse 1- dagtoernooien, zoals:  (V)echtparentoernooi, Midzomernachttoernooi, Lady’s Days (alleen voor de dames), voor de Thuisblijvers, Senioren 55+, en het Pakjestoernooi.